skip to Main Content

Únava nadledvin

Nadledviny představují klíčový orgán endokrinní soustavy – je často opomíjeny a přesto tak důležitý. Tvoří se v nich životně nezbytné hormony včetně adrenalinu, kortizolu a hormonů, jež řídí produkci pohlavních hormonů estrogenu a testosteronu.

Hlavním stimulem nadledvin je STRES. Je vynikajícím mechanismem pro přežití…jenže…pokud trvá dlouhou dobu, nadledviny se z přetrvávající nadměrné činnosti poškodí! Což je důsledek dnešní STRESOVÉ DOBY! Je-li činnost nadledvin snížená, může vzniknout na buněčné úrovni nedostatek hormonů štítné žlázy.

Příznaky únavy nadledvin:

  • Slabost, nedostatek energie, vstáváte již ráno unaveni, jdete si přes den lehnout
  • Potíže s koncentrací, zmatenost, zapomnětlivost
  • Poruchy trávení, zácpa
  • Deprese, nespavost, dlouhodobý stres-životní traumata
  • Silné pocení v podpaží, zamlžené vidění, neschopnost zaostřit
  • Bažení po stimulantech (káva, sladké), sucho v ústech, neustálá žízeň

Jak zabránit únavě nadledvin:

Nejjednodušší způsob je život bez extrémního stresu a napětí, které je podněcuje k nadprodukci adrenalinu. Vyhýbejte se nadměrnému množství stimulantů – drogy, kofein…Další zátěží jsou silné emoce (strach, úzkost, hněv, nenávist, pocit viny…) Dopad psychosomatiky na fyzické zdraví není radno podceňovat.

Péče o nadledviny:

Jezte každé 2 hodiny – uzobávejte – pokud máte mezi jídly dlouhé přestávky, klade to na nadledviny značné nároky. Díky dlouhé pauze mezi jídly, klesá hladiny glukózy v krvi a nadledvinky jsou nuceny produkovat hormony jako kortizol, aby měl člověk dost energie. Když hladina glukózy díky „uždibování“ neklesá, nadledvinky nemusí zasahovat.

Každý pokrm by měl obsahovat draslík, sodík a fruktózu. Nejvhodnější jsou:

  • Datle (draslík), dva kousky řapíkatého celeru (sodík) a jablko (fruktóza)
  • Půlka avokáda (draslík), špenát (sodík) a pomeranč (fruktóza)
  • Batát (draslík), petržel (sodík) a kapusta pokapaná citrónovou šťávou

Ideálně si tato jídla dávat mezi hlavními jídly.

Nejlepšími potravinami v boji proti únavě nadledvin jsou:

  • Klíčky, chřest, lesní borůvky (i mražené), banány, česnek, brokolice, kapusta, maliny, ostružiny, římský salát a červená jablka
  • Omezte především příjem živočišných bílkovin

Zařaďte následující léčivé byliny a doplňky stravy:

  • Spirulina hawaii – obsahuje velké množství superoxiddismutázy a chromu, jež posilují nadleviny
  • Zelený ječmen v prášku – aktivuje sekreci kyseliny chlorovodíkové v žaludku, což posiluje nadledvin
  • Ženšen – umocňuje schopnost organismu regenerovat a adaptovat se, což chrání nadledviny před přehnanou reakcí na stres
  • Ester C – tato forma vitamínu C zmírňuje zánět a zklidňuje nadledviny, které jsou z nadměrné činnosti zvětšené (brzy na e-shopu KP shop)
  • Chrom – pomáhá vyrovnávat hladinu inzulinu a navrací nadledvinám, štítné žláze a slinivce výkonnost (ořechy, pšeničné klíčky, maso, sýry… – v menší míře)
  • Hořčík – zmírňuje úzkost a zklidňuje nadmíru aktivní nervový systém, zmenšuje stres nadledvin (mandle neloupané, banány, dýňová semínka, avokádo, ovesné vločky, tofu..)
  • Meduňka – zklidňuje nervový systém a pomáhá řídit produkci inzulinu

NABIJTE SVÉ NADLEVINY – cílené terapie na BICOM OPTIMA. 

This Post Has 0 Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top