skip to Main Content

Květen – srdce (oheň)

Květen je měsíc lásky, příroda je krásně rozkvetlá a plná života. Dny se pomalu, ale jistě prodlužují, jsou čím dál tím víc teplejší. Máme větší potřebu trávit čas venku. Příroda láká svoji krásou a svěžestí jak zvířata, lidi, tak i všeobjímající energii.

V květnu je nejvíce oslabeno srdce, kterému právě element ohně náleží. Vládnoucí barva je začátkem měsíce růžová, světle červená až, následně postupem dnů, sytě červená a rudá. Radost, snění, bezstarostnost jsou emoce, které podle čínské medicíny přísluší elementu ohně.

Srdce řídí krev, cévy, tepny a žíly. Pokud srdce funguje správně, krev v těle plynule proudí.Pokud je však naše srdce oslabené (a nejen fyzicky), proud krve je zpomalen a nastávají blokády, takové přehrady, které zadržují energii v našem těle. Blokády v těle velmi často měříme na biorezonanci BICOM OPTIMA a následně je speciálními frekvenčními kompenzacemi „rozpouštíme“!

Jak se projevuje oslabení srdce?

Myšleno nedostatek energie i přebytek se na fyzické úrovni projevuje:

  • arytmií, dušností, otoky
  • hormonálními poruchami
  • nízkým nebo naopak vysokým tlakem
  • potížemi se spánkem a usínáním
  • bolesti šíje a hlavy
  • pocení a návaly horka
  • neklidem či maniodepresivními stavy

Na rovině duševní je to:

  • žárlivost
  • extrémní chuť na sex i nezájem o sex
  • hyperaktivní jednání, impulsivnost
  • vyčerpanost, ztráta energie a únava
  • workoholismus

Jak se dostat do rovnováhy?

Jednoduše – posilujme svá srdce. Láska k sobě samému a následně ke druhým lidem a všemu kolem nás, vyživuje naše srdce. Emoce radosti jsou ukazatelem cesty, která je s námi v souladu a vede nás tou pro nás správnou cestou.

Obezita i nadváha výrazně přispívá k oslabení srdce, je proto důležitá denní fyzická aktivita. Pamatujte, že pro zdravé cévy a srdce je důležitý pohyb, stejně tak jako zařazení hlubokého dýchání. Srdce je sval, který pravidelnou aktivitou sílí. Zařaďme tedy do svého pohybu procházky, chůzi po schodech, plavání, jízdu na kole nebo i svižnější aerobní aktivity.

Jaké potraviny pomohou posílit srdce?

  • srdci náleží hořká chuť
  • zařaďte velké množství zeleniny čekanku, kopřivu, polníček, červenou řepu, červenou papriku, růžičkovou kapustu, rukolu, saláty, zralá rajčata, ředkvičky či artyčoky
  • z ovoce grep, kdoule, borůvky, maliny, ostružiny, borůvky, angrešt – nebo kterékoliv, které právě roste
  • z luštěnin naklíčené mungo fazolky, sójové klíčky, čerstvý hrášek, červené fazole
  • mezi vhodné obiloviny amarant, pšeničné klíčky nebo žito

Pro ty, kdo konzumují maso je vhodné střídmě. Je dobré omezit sůl, která zadržuje v těle vodu. Omezit konzumaci smažených, nezdravě tučných jídel a uzenin. Naopak je důležité konzumovat v dostatečné míře zdravé tuky!

  • mléčné výrobky konzumovat převážně zakysané – zákysy, kefíry, občas bílý jogurt s živými kulturami
  • výborné jsou čerstvé bylinky a koření jako šalvěj, bazalka, oregano, rozmarýn, saturejka nebo kurkuma.

Na posílení srdce se doporučuje syrový česnek, zázvor, cibule, lněné semínko nebo také pití čajů z kozlíku lékařského, třezalky, meduňky, srdečníku, pelyňku, jmelí či pupeny, květy i listy hlohu.

 

Pečujte o sebe, plňte svůj pohár nejen láskou, ale i péčí o sebe – jezte zdravě, dbejte na pitný režim, buďte v pohybu, MEDITUJTE…

Zodpovědnost za své zdraví máme ve svých rukách pouze mi sami. DOPŘEJTE SI PREVENCI ZDRAVÍ, pokud se stane součástí vašeho života, vaše tělo i mysl vám poděkuje.

Za tým KP clinic

Ing. Romana Pleskotová

This Post Has 0 Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top